Nokia N86 8MP zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia N86 8MP zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

kimmik 22-03-2011
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

zeer goed toestel ik heb hem nu iets meer als een jaar en heb er nog nooit wat mee gehad en alles werkt naar behoren en zelf de navi laad sneller dan mijn tomtom wat ik zelf als min puntje heb is dat als je hem oplaad dan gaat er een lampje branden naast het oplaad punt dat is minder ivm naast bed opladen geeft veel licht !
maar overal gezien een toppie toestel van nokia !

Hans Vijfschaft 27-10-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Deze telefoon nu bijna 1 jaar in bezit, nog nooit zo'n slecht toestel mee gemaakt. Hij is nu voor de 5e keer ter reparatie, ten eerste is de batterij zonder dat ik er iets mee doe en alles op de achtergrond uit staat binnen 15 uur leeg. Daar is hij al 3 keer voor gerepareerd, zonder resultaat. De 4e maal kreeg ik eindelijk een nieuwe, maar deze leest geen sim kaart, blijkt het een 2e hands toestel te zijn uit Frankrijk en die lezen geen Nederlandse sim kaarten. Weer terug, en nu mag ik waarschijnlijk een hele andere uitzoeken na bijna 1 jaar niets aan deze Nokia gehad te hebben. Voor mij nooit geen Nokia meer, wat een bagger toestel. Ga weer lekker over op Samsung.

loip200 25-09-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Deze telefoon in bezit sinds november 2009. Een telefoon met aardig wat mogelijkheden, maar met helaas een slecht gebruiksgemak en degelijkheid.
Mijn vorige toestel was een nokia n81, maar deze lijkt velen malen slechter te zijn. Continue vastlopen, opnieuw opstarten, volumetoetsten die de helft van de tijd niet reageren en de camera die door het schuifje beschadigd. Overigens een bekend N86/N97 probleem. Dit toestel is nu voor de 3e keer weg voor reparatie, hij blijft het maar niet doen, waardeloos!
De camera is wel ontzettend goed, nog nooit zulke mooie foto's gezien in een mobiele telefoon.

Overigens gebruik ik de muziek erg veel. Het geluid via de oordopjes is matig/redelijk, via de stereospeakers hoef je niet aan te beginnen, je krijgt gewoon hoofdpijn ervan. Erg hoge tonen.
Symbian is niet meer mijn favoriete besturingssysteem, ik moet nog even met deze telefoon door, maar mijn volgende telefoon wordt er een met android. Symbian is erg ouderwets vergeleken met de concurrenten. Het vertrouwen is helaas aardig verdwenen bij Nokia, vooral ook omdat velen anderen mensen die ik ken met een Nokia niet te spreken zijn over de degelijkheid ervan.

Aanradar? Nee.

john2311 18-09-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Nu een half jaar in bezit en de miskoop van 2010. Wat een vreselijk toestel. Zo sloom als wat, valt telkens uit of restart uit zich zelf, camera werkt niet etc.
Geluidskwaliteit: Bellen oke, speakers zeer slecht.
Mogelijkheden: Ruim voldoende, goede camera, navigatie, Wifi etc. Maar goed dan kunnen er wel leuke functies opzitten, maar de software is zo brak als wat.
Gebruiksgemak: Laten we het erop houden dat ik geen symbian van Nokia meer wil. De traagheid haalt het cijfer voor mij omlaag. Ook telkens het afsluiten van menu's is vervelend, allemaal zo omslachtig.
Vormgeving: In het begin mooi, maar nu is hij niet meer modern, het is een beetje een blokkendoos.
Degelijkheid: Daar hoef ik niet over te beginnen.

Nooit meer een Nokia meer voor mij.

Hylke Frl. 18-08-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Deze Nokia N86 heb ik reeds 14 maanden in gebruik. En ik gebruik hem best veel. Alles doet het naar grote tevredenheid. De camera en de videomodes zijn geweldig. Haarscherpe foto`s (je kunt die bij instellingen zelf goed regelen) Ook de videofilmpjes zijn scherp, met goed geluid, ook is dit afhankelijk weer van de instelling die je daar op loslaat. Snel op internet, de handsfee luidspreker is wat blikkerig, maar ja wat wil je, tis geen dolby surround hè !! Ik heb er nog niks kapot aan gehad, en dat geldt ook voor de mobiel van m`n ega (de zelfde) Ongelofelijk veel mogelijkheden, die ik nu nog niet eens allemaal goed ken. Veel op internet, of veel filmpjes bekijken die je hebt opgenomen, kost natuurlijk navenant veel stroom. Maar bij veelvuldig gebruik de hele dag heb ik de accu nog niet helemaal leeg gehad. Kan nog wel even doorgaan, maar zo kan ie wel weer. Ben dus ZEER TEVREDEN !!!!

mobnk 26-07-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Ruim een jaar dit toestel in bezit, en nog nooit zoveel problemen gehad met een telefoon. Meerdere keren opgestuurd, maar de problemen blijven terugkomen (uitval en toetsen/camera werken niet meer).
Buiten dat om zijn de mogelijkheden oneindig, en de camera is in één woord, ongelooflijk!
Daarbij zit er ook nog complete navigatie op, gratis!
Geluidskwaliteit bellen is zeer goed, maar de ext. speakers erg slecht. Heel schel.
Kwaliteit accessoires zijn ook niet goed, vergeleken met andere merken.

De kans op een nieuwe Nokia is niet heel groot, de mogelijkheden zitten goed, nu alleen nog de degelijkheid.

LoveHimm5 30-05-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

ik had een vraagje.. als ik mijn nokia n86 in de oplader heb dan doet mijn trilfunctie het niet. als ik gebeld of gesmst word dan trilt hij dus niet als hij op stil staat en uit de oplader wel. hoort dit bij deze telefoon? kan iemand mij daar wat over vertellen?

ofzo 11-04-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Dit is echt een bijzonder fijn toestel: alles zit er op!

Er is slechts één kleine maar,...

Zelden zo'n gammel apparaat meegemaakt,.. Toetsenbord kapot, speaker telefoon kapot, oplaad punt/ aansluiting datakabel op telefoon en dat alles binnen 3 maanden. Natuurlijk laten repareren maar je bent iedere keer 2 weken je toestel kwijt.

En dan,..

Welke Einstein heeft verzonnen dat het handig is dat er een lampje gaat branden als je de telefoon oplaadt. Lekker handig wanneer je de telefoon tijdens het slapen op het nachtkastje wilt opladen,.. Als de batterij vol is licht zelfs het hele display even op. Alsof er een tl balk even knippert naast je bed,..

Ik ben, herstel, was een groot Nokia fan.

RuudS18 18-03-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Ik had de telefoon ongeveer een maand, toen sommige toetsen ineens niet meer werkten. Repareren is volgens mij ook geen sinecure, want na een maand op KPN gewacht te hebben, ben ik zelf gaan vragen waar mijn telefoon bleef. Deze bleek onderdelen nodig te hebben die niet meer gemaakt worden. Natuurlijk lag de schuld niet bij KPN, maar bij Nokia! Na lang zeuren uiteindelijk dan toch maar een hele nieuwe N86 gekregen. Benieuwd hoelang deze het uithoudt!

Bij gemiddeld gebruik voor mijn doen (bluetooth non-stop aan, geregeld op internet), houdt de accu het maar ongeveer 48u vol.

Het slidemechanisme voelt een beetje gammel aan in vergelijking met andere telefoons met dit systeem (Bijv. Samsung, Nokia N95, Nokia 6600).

stiemer 19-02-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Ik vind het nodig om de ondergewaardeerde Nokia N86 8mp wat meer onder de aandacht te brengen.Het is na de laatste update een zeer stabiel toestel geworden. Na twee weken intensief gebruik geen enkele vastloper.
Doordat ik regelmatig wissel van mobiel kan ik, denk ik, goed vergelijken.
De N86 is:
-een zeer stabiel toestel.
-snelle w-lan verbinding.
-snelle internet verbinding en gemakkelijk instellen van gmail.
-maakt prachtige foto's.
-Goed synchroniseren met de laptop:microsoft outlook.
-Batterij 3 dagen.
-Goede muziekopslag door geheugen.

-met navigatie geen ervaring. Is voor mij niet interessant.

roger1970 28-01-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

ik heb mijn nokia n86 sinds 1 aug 2009 na 1 maand had ik al problemen met de batterij hij ging erg snel leeg,naar nokia service punt geweest hebben de batterij getest die bleek maar 75% te zijn dus nieuwe batterij gehaald bij belcompagnie viel nog in de garantie,een paar weken later weer de batterij naar zijn grrotje s nachts opgeladen paar uur later weer leeg ,naar nokia service punt geweest ,die hebben hem naar nokia in belgie gestuurd ,drie weken later kreeg ik een nieuwe telefoon twee weken later kreeg ik weer problemen met de batterij heb het laten testen bleek nog maar 70% te zijn ,dus maar weer een nieuwe batterij in, en nu gaat het nog goed maar heb ik een probleem met de luidspreker ,als ik telefoon krijg of bel hoor ik het geluid onduidelijk en soms is het geluid hard en dan weer zacht ,luidspreker kapot of smerig moet maar weer naar nokia service ppunt

JoycieK 17-01-2010
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Nu ongeveer anderhalve maand deze telefoon in mijn bezit. Eerst alles natuurlijk uitzoeken en ontdekken. Dit was mijn eertse nokia dus ik was er wel even mee bezig. Uiteindelijk heb ik alles nu door en ik ben zeer tevreden over dit toestel. Afgelopen week is het toestel 3x gevallen en geen schade. Doe je toch goed dan. Super fijne telefoon voor mensen die gek zijn op gadgets die veel kunnen. E-mail, foto's, youtube, internet alles zit erop. En uiteraard kan je er ook mee bellen en smsen!

Jan Mmm 13-12-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Dit is zo ongeveer mijn zesde of zevende Nokia; ben er altijd zeer tevreden over geweest, met name bellen (allerbelangrijkste) is altijd goed, zowel via telefoon, als oortjes, als blue tooth; degelijkheid van een Nokia is ongeëvenaard; heb hem ongewild al 2 keer aan een valproef onderworpen; en deze werd op alle fronten glansrijk doorstaan!
Verder alle software werkt! Nooit loopt er iets vast!

Navigatie: Nokia Maps heeft mij blij verrast; doet nauwelijks onder voor mijn Garmin; zowel in de auto als met wandelen is het een prima hulp; verdwalen is verleden tijd! Een enkele keer heb je niet meteen verbinding met de sattelieten; navigatie afsluiten en opnieuw opstarten en klaar is Kees!

Email: twee mailboxen heb ik geïnstalleerd met de Nokia applicatie en het werkt zoals je zou willen: snel mail ophalen als jij dat wilt;

Internet: Ik heb een snel internet abo bij Hi; het is voor mij snel genoeg en met name you-tube clips zie je binnen enkele seconden op je scherm; dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht;

Spelletjes: keus genoeg; een 5-tal spelletjes heb ik nu geactiveerd en dit houdt mij weer even zoet!

Wifi: snel werkend en gaat als een tierelier!

Foto en film:
Laatst op vakantie in Spanje heb ik mijn Canon thuis gelaten en met deze Nokia mijn kiekjes gemaakt; echt subliem, ik wist niet dat je met een pda zulke goede foto's kon maken; laatst bij een optreden van een band clipjes gemaakt, zien er ook op de laptop goed uit, dus die zet ik op Youtube.

Muziek: Ik heb er meteen een 16GB microSD kaart in gezet om voldoende muziek er op te kunnen zetten; heb tot nu toe goede ervaringen met het gebruik; geluid is goed als je maar de oortjes aansluit die bij jou passen (bijgeleverde oortjes zijn niet slecht, maar voor mij niet goed genoeg;

Agenda en sms'en: valt niet veel over te melden, alleen werkt zoals ik verwacht had;

Tot slot scherm geeft heel mooi beeld; voice recording en geotagging heb ik nog niet gebruikt;
Nadeel: (zoals van alle pda's) batterij-duur is eigenlijk nooit lang genoeg. Als je een pda wil, die geen touch screen heeft, degelijk is en gemakkelijk in de bediening, dan moet ik deze N86 van harte aanbevelen!
Overigens heb ik geen aandelen in Nokia, ik ben alleen maar een gebruiker, die elke dag weer super tevreden is!

nass2 22-09-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Eerste en laatste nokia voor mij. Toestel is op het gebied van de software zo slecht dat ie niet eens meer op kan starten. Opsturen naar reparatiecenter geen enkel effect. Meerdere mensen hebben dezelfde klachten over nokia. Daarom degelijkheid laag.
Leuke functies overigens als het werkend te krijgen is.
Jammer Nokia!

nokn 24-08-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Na de w995 teruggebracht te hebben, na veel problemen ermee te hebben gehad, maar voor dit toestel gegaan. Een fijn toestel met veel mogelijkheden. Je ziet dan wel duidelijk het verschil tussen een echte smartphone en een feature phone als die w995.
Camera: Beter dan die 8 megapixel van de SE. Mooi die groothoeklens! En een erg krachtige flitser. Jammer alleen dat er geen gezichtsherkenning/smile shutter opzit. Dit had de camera toch weer net wat completer gemaakt.
Het scherm is helderder, door het mooie Oled scherm.
Geluidskwaliteit is wat minder, wat hier meerdere mensen zeggen. Opzich jammer als je van een muziektelefoon af komt. Maar ik had er wel op gerekend opzich. Via de headset is het overigens wel goed te doen.
Speakers zijn niet om aan te horen eigenlijk.

Jammer alleen dat het toestel erg krasgevoelig is. Nu 3 weken het toestel en de achterkant van de slider zit onder de krassen van het openen/sluiten van het toestel. Wel jammer voor z'n jong toestel.
De centrale navigatieknop is niet stevig bij mij, lijkt net alsof ie er elk moment af kan knallen.
Maar over het algemeen een goed afgewerkte telefoon die ook een stuk meer weegt met z'n 149 gram.

Volledige navigatie met stemmen is er ook op te vinden. Goeie GPS ontvanger ook. Super dus!

Batterij vind ik zelf niet zo goed. Gaat erg snel leeg, ook al doe je er weinig mee. Het vervelende namelijk is dat het toestel aangeeft dat ie vol zit en daarom denk je er nog wel even mee door te komen. Maar op een gegeven moment schiet het toestel door de 5 steepjes heen en is de telefoon leeg. Dat is jammer.

Sybian was even wennen, maar het loopt toch wel aardig soepel. Wel af en toe loopt het toestel vast, maar dat kun je niet vermijden denk ik, bij geen enkel toestel. Wel handig is dat er snelkoppelingen op het stand - by scherm staan.

Dus over het algemeen een goeie aankoop geweest. Het toestel is zeker niet te vergelijken met de w995, echt heel anders. Maar dit toestel bied voor iets meer geld een super uitgebreid toestel, waar de w995 zeker niet tegenop kan!
Een aanrader dus!

Von78 23-08-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Ik zocht een toestel met slide, waarmee ik goede foto's kon maken omdat ik zelf mijn digitale fototoestel niet vaak bij me heb. De N86 heeft 8.0 mp en een carlzeis lens, nou dat is er ook wel aan af te zien, ik vind het super.
Wel moet ik erg wennen aan de vele stappen die je moet nemen door het menu heen om ergens te komen, maar de shortcut naar 'open toepassingen' maakt veel goed.
Ook is de display mooi helder van kleur en werkt de slide erg soepel zonder dat hij daarbij speling heeft. En de mogelijkheden met dit toestel zijn ongelooflijk.

Aitutaki 22-08-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Ik heb lang getwijfeld tussen Sony Eriksson W995 en de Nokia N86. Ik heb hem nu 2 weken in huis en ben er érg blij met mijn keuze. Weet nog niet helemaal hoe alles werkt, kan bijvoorbeeld nog niet internetten ivm mijn abo maar ik ben erg tevreden over de camera, de toetsen, de stevigheid van het apparaat zelf. De foto's zijn echt supermooi en scherp, ook de clos-ups. Dit scheelt gewoon weer het meezeulen van een cameraatje als we ergnes heen gaan. Ik vind de Nokia N86 8mp echt een aanrader!
Geluid vind ik zelf iets minder, niet zo mooi helder. Maar goed, daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht.

nestor68 08-07-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

ik heb dit toestel mu ruim één week in mijn bezit als opvolger van mijn nokia n 96.
wat als eerste opvalt is de zeer solide afwerking van deze telefoon, er zit geen enkele speling op de slider en met zijn stalen frame en glszen display is het onvergelijkbaar met de voorgaande plastic exemplaren
vsn de N serie. Amoled display is zeer fraai en helder ,de 8 mp camera maakt zeer mooie foto.s en de processor werkt echt snel. tot op heden ben ik zeer tevreden met deze,zeker in de afwerking,uitstekende telefoon.

Nielsepiels 07-07-2009
Geschreven voor: Nokia N86 8MP zwart

Sinds een week ben ik bezitter van deze telefoon. Als Nokia-liefhebber (altijd Nokia telefoons gehad) ben ik natuurlijk erg te spreken over dit apparaat. Het design vind ik niet spetterend, maar dat zoek ik ook niet. Ook het ontbreken van een touchscreen zoals je bij veel nieuwe telefoons ziet mis ik niet. De camera is goed, met name bij videoopnames merk je het verschil met mijn vorige 3.2mp camera. Mooi scherp en helder beeld. Het menu is even zoeken, maar de shortcut functie open toepassing is daarop een goede aanvulling. Elke dag ondek ik nog nieuwe functies of instellingen, dus ik ben daar nog even mee bezig.

Wat ik wel jammer vind is het ontbreken van een paar gratis Games. Veel trialversies staan op dit apparaat en je heb krijgt een code voor een gratis spel. Voor mij mag dat iets meer zijn...

De slidefunctie (toetsenbord en video bediening) werkt soepel maar toch stevig genoeg. Het steuntje aan de achterkant om de telefoon rechtop te zetten voelt erg fragiel aan. ben benieuwd hoelang deze heel blijft. Dit had wat mij betreft steviger gemogen.

Over het algemeen dus zeer tevreden en blij dat ik dit apparaat gekocht heb.